I. Borszéki Ökoturisztikai Tábor

2007. március 15-18.

Alapítványunk célkitűzéseinek megtervezésekor fontos szerepet szántunk a természetközeli turizmus népszerűsítésére. Ezért megalakulásunk után négy napos túrát szerveztünk Borszékre, ahol ökoturisztikai programokon vehetett részt a tábor 12 tagja, valamint szervezőként Alapítványunk két vezetőségi képviselője.

Az első napon megtekintettük Kolozsvárt és Marosvécset, majd a Felső-Maros mentén túráztunk, ahol Kajati György az ökoturizmus nemzetközi tendenciáit ismertette. Borszéken részt vettünk a helyi március 15-ei ünnepségen, ahol a román és magyar zászlók társaságában barátsággal emlékeztünk. Nagyon szép, megható ünnepélyen vehettünk részt.
Másnap reggel pompás királyi reggeliben volt részünk, majd 10 órakor elindultunk a Bükk-havas felfedezésére. Út közben fotózhattuk a leánykökörcsinek tengerét és ragyogó panoráma tárult elénk mind a Kelemen-, a Gyergyói-havasok és a Csalhó irányában. Utunk közben Kovács Imre előadást tartott Erdély földrajzi értékeiről. A Bükk-havasi vadászházban pazar vendéglátásban volt részünk. Mindenki örökre emlegetni fogja Siklódi Sanyi bácsiék vendégszeretetét. Szerencsére vendéglátónk, Laci bácsi végig önzetlenül kísért minket, így a legszebb helyekre is el tudtunk jutni. Este miccset sütöttünk, s jókat söröztünk a helyi kiskocsmákban.
Szombaton a Csalhó felé vettük az irányt. Itt Durauban egy ódon kolostort tekintettük meg, majd egy 1200 méteren fekvő turistaházig másztunk fel. Innen is ragyogó panoráma tárult elénk. A nagyszerű túra után Borszék nevezetességeit kerestük még fel és helyi szakemberekkel folytattunk beszélgetést az erdélyi turizmus fejlesztési lehetőségeiről. Itt szóban megállapodtunk házigazdánkkal, Gyöngyi nénivel, hogy a 7Forrás Borszéki Egyesület a későbbiekben nemzetközi projektekben együttműködik majd alapítványunkkal.
Vasárnap sajnos búcsúznunk kellett, a Fitness Villában igazi székelyes vendégszeretetet kaptunk. Nagyon köszönjük! Ezután Borzonton reggeliztünk a nevezetes Basa Fogadóban, majd a Görgényi-havast átszelve Parajdra értünk, ahol a helyi sókarsztokat tekintettük meg. Hazafele Kibéden vettünk jó sok hagymát és Kolozsváron megnéztük a Házsongárdi temetőt. Nagyváradon búcsúztunk román barátnőnktől Ioana-tól, aki részt vett a túránkon, így ezt nemzetközinek tekinthetjük.
A színvonalas előadások eltörpültek a táj szépsége és az emberek kedvessége mellett.